המאבק על קדושת הכותל • השרים ליצמן דרעי ואריאל יתנגדו לפשרה

דוד לזר 1 Comment on המאבק על קדושת הכותל • השרים ליצמן דרעי ואריאל יתנגדו לפשרה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמידי יום ראשון, תתקיים הבוקר ישיבת ממשלה יחד עם השרים וראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם היום הישיבה אמורה לדון בנושא רגיש העומד בציפור הנפש של המגזר החרדי – תפילותיהן של 'נשות הכותל' ברחבת הכותל המערבי.

השרים צפויים לדון בהמלצות "הצוות המייעץ לסוגיית הסדרי התפילה בכותל המערבי" אשר מונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנת 2013, שבין היתר עוסק בהסדרי התפילה בכותל המערבי על רקע דרישת הרפורמים ו'נשות הכותל' להקצות להם חלק באזור עבור תפילותיהם.

באחד הסעיפים במסמך ההמלצות, ממליצים חברי הוועדה – לחלק את האחריות על הכותל המערבי, על הרחבה הצפונית תהיה אחראית הרבנות הראשית ורב הכותל הרב שמואל רבינוביץ ועל הרחבה הדרומית שבה צפויים הרפורמים להתפלל – יהיה אחראי מנכ"ל משרד ראש הממשלה. אם יתקבלו המלצות הוועדה – צפויה סערה פוליטית רבה ומשבר עם המפלגות החרדיות.

בנתיים, השרים דרעי ליצמן ואזולאי נוטים להתנגד להצעת הפשרה. ויתכן כי יעדרו מישיבת הממשלה, או יתנגדו בהצבעה.

שר החקלאות אורי אריאל הודיע כי יתנגד להצעה. לדברי השר אריאל: "ההצעה מיותרת ופוגעת במסורת היהודית שחשובה לכולנו. הרפורמים מהארץ ובעיקר מחו"ל, פוגעים במכוון בערכים היקרים לנו והכנסתם לכותל המערבי (בצד הדרומי) תפגע באזרחי ישראל שומרי המסורת.

"מאז ומעולם, רחבת הכותל היתה הגורם המאחד של העם היהודי וההצעה הנוכחית רק תסכסך ותפצל. לפני כשנתיים הוכשרה רחבה עבור הרפורמים אך בפועל היא ריקה ברוב הזמן.

"הפקעת האתר החדש מידי הרבנות הראשית שהוקמה על ידי הרב קוק זצ"ל היא מדרון חלקלק שמאיים על עתיד היחסים בין חלקים שונים בעם היהודי".

אולם גם ארגוני 'נשות הכותל' ו'מרכז צדק לנשים' שמובילים את מאבק הרפורמים – לא תומכים בהמלצות הוועדה, והם דורשים להתפלל ברחבה המרכזית בכותל המערבי ולא באזור הדרומי.

נציין כי ביום רביעי שעבר נפגשו ראשי המפלגות החרדיות, השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי ויו"ר משה גפני יחד עם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט ורב הכותל הרב רבינוביץ.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    זרע הרע ונעיצת צפורני הרפורמים בחומת הידות בא"י ננזרע היום כשבמקום הכי קדוש לעם ישראל נתנו לגיטימציה לתנועות הכפירה שהורידו לאבדון 80 % מעם ישראל ,ה' ירחם עלינו מתוצאות פזיזות ע"י תאבי שלטון זמני ועכשיו , זה הוא ערקתא דסאנא של ימינו. ואולי צדק האדמו"ר מסטמאר בשנת 67 .